SP1 Album fotograficzny klasy 2a czwartek, 21 września 2017
 

Album fotograficzny klasy 1a PDF Drukuj Email



    Uczniowie klasy 1a biorą udział w Programie „Mały Mistrz”, który jest skierowany do dzieci z klas I-III szkół podstawowych, a jego idą jest propagowanie aktywnej postawy. Zajęcia prowadzone są przez nauczyciela wychowania fizycznego kl. IV-VI p. Barbarę Mantyk w asyście wychowawcy klasy 1a p. Grażyny Ćwikła.
   Program Małego Mistrza pomaga nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej i współpracującym nauczycielom wychowania fizycznego w:
  • dostosowaniu zajęć w klasach I-III do nowej podstawy programowej,
  • monitorowaniu stanu zdrowia, rozwoju fizycznego i sprawności fizycznej uczniów szkół podstawowych,
  • zintegrowaniu zajęć ruchowych z innymi zadaniami edukacyjnymi.
   Formuła "Małego Mistrza" opiera się na sześciu zasadniczych blokach sportowych. Bloki te to:
   W każdym bloku uczeń ma szansę opanowania określonych umiejętności i wiadomości i zdobywa Odznaki, czyli tzw. Sprawności. Zdobywca kompletu sprawności otrzymuje tytuł Małego Mistrza.
   Poszczególne sprawności mogą być prowadzone przez nauczyciela w ciągu trzech lat nauki w klasach I–III, z tym, że z każdym rokiem zwiększają się wymagania, którym powinno sprostać dziecko. W I klasie w ramach sprawności “Piłkarz” realizowane są zajęcia piłki nożnej.
   Uczniowie klasy 1a w miesiącu marcu zdobywali Sprawność PIŁKARZA. Wszyscy: dziewczynki i chłopcy byli bardzo zaangażowani – co widać na zdjęciach z jednej z lekcji.
Grażyna Ćwikła

fot. Grażyna Ćwikła

*  *  *



 
 
* * *

   Temat naszej lekcji: „Gry i zabawy korekcyjne w formie zabawowej”. Było wesoło! Tylko na początku… nie było łatwo!
Grażyna Ćwikła


 fot. Grażyna Ćwikła

* * *

DZIEŃ BABCI I DZIADKA
 
 

fot. Grażyna Ćwikła
 
* * *
 
I tak to się zaczęło!


   1września 2016r - odbył się uroczysty apel rozpoczynający rok szkolny . Pierwszoklasiści przede wszystkim przeżywali swój pierwszy dzień w szkole, ale ważne było też to, że „Jedynka” obchodziła TRZYDZIESTE urodziny!

   Korytarze zapełniły się pamiątkami z tamtych lat: były kroniki, zdjęcia, nawet zeszyty dawnych uczniów. Funkcjonował też KORYTARZ WSPOMNIEŃ, na którym absolwenci Szkoły i wszyscy goście mogli wspominać i wspominać…

A potem?
   Wszyscy wzięli się do pracy.
I proszę: pierwszoklasiści brali udział w licznych konkursach. Efektem Ich udziału w konkursie „Park moich marzeń” były nagrody i dyplomy, które otrzymali z rąk Pani Burmistrz Żar p. Danuty Madej. A działo się to w Dniu Otwartym SP-1. Była też wspaniała zabawa i zapewnienia, że w szkole jest „Fajnie!”
Grażyna Ćwikła






* * *

 
NASZA GAZETKA
 

Alfabet nr 1
2015/2016

Alfabet nr 2
2015/2016

BERKI-ROWERKI


   Z ciekawością uczestniczymy w ogólnopolskim programie ROWEROWY AUTOCHODZIK. Nasze przygody z programem zaczęły się w marcu. Zaczęliśmy od etapu czwartego.
   Udział w programie zaczęliśmy od wspólnego (z rodzicami ) przygotowywania znaków świetlnych, które bardzo nam się przydadzą. Oficjalne rozpoczęcie pierwszego etapu miało miejsce podczas oglądania prezentacji multimedialnej i w czasie wspólnej zabawy z drugim uczestnikiem – zespołem z naszej szkoły "Szybcy-Wspaniali". Nasz zespół podczas tej zabawy nazywał się „Sygnalizacja świetlna”, natomiast zespół drugi nosił nazwę „Znaki drogowe". Rozmawialiśmy o współpracy, wspólnej zabawie oraz o szacunku wobec każdego człowieka. Dyskusja była połączona również ze wspólną zabawą związaną z nazywaniem znaków, udzielaniem odpowiedzi do oglądanego materiału z wykorzystaniem Internetu na tablicy multimedialnej. Nie było wygranych, ani przegranych – pracowaliśmy wspólnie i pomagaliśmy sobie nawzajem.
   W kolejnym dniu zostały rozdane zadania dla Rodzinki – podpisaliśmy kartki i wspólnie z rodzicami rozwiązywaliśmy krzyżówkę oraz przygotowaliśmy dodatkowe zadania na podsumowanie tego etapu.
   Wcześniej jednak uczestniczyliśmy w podchodach. Pomogli nam rodzice. To była ciekawa i pouczająca przygoda: dzięki wskazówkom odszukiwaliśmy koperty z zagadkami dotyczącymi znaków drogowych. Po udzieleniu poprawnej odpowiedzi w nagrodę otrzymywaliśmy znak, na odwrocie którego znajdowały się literki, a z nich układaliśmy hasło. Cały rebus pokazał miejsce ukrytego skarbu: były to słodkości :). Podsumowaniem tego etapu były warsztaty w formie zawodów. Bawiliśmy się oczywiście razem z drugą drużyną z naszej szkoły.

   Na początku rozwiązywaliśmy wcześniej przygotowane zagadki dot. znaków, ruchu pieszych, drogi itp., następnie rzucaliśmy przygotowanymi przez naszych rodziców kostkami i nazywaliśmy i omawialiśmy w ten sposób wylosowane znaki.
   Kolejną rundą była jazda na hulajnogach na przygotowanych drogach oraz przeprowadzenie Bratka przez drogę zgodnie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze. Udało się! Bratek bezpiecznie pokonał trasę dla pieszych i wykazał się znajomością przepisów ruchu pieszych.

Obie drużyny wykonały zadanie na 6!
Grażyna Ćwikła
* * *

Na matematyce też eksperymentujemy!




 
* * *
 

Przedstawienie kukiełkowe w 1a pt. „Wiosna”





 
* * *

TYDZIEŃ EKOLOGICZNY


   W tym roku szkolnym tradycyjnie nasza szkoła brała udział w obchodach Międzynarodowego Dnia Ziemi.
   Uroczystości zawarte zostały w projekcie „Tydzień Ekologiczny”. W jego realizację zaangażowana została cała społeczność uczniowska wraz z nauczycielami.
   W tygodniu poprzedzającym projekt pojawił się w szkole plakat, którego hasła zapowiadały tematykę i kolorystykę poruszanych zagadnień ekologicznych w czasie trwania uroczystości.
   W pierwszym dniu, ŻÓŁTYM szkoła jaśniała blaskiem wiosennego Słońca, a to za sprawą żółtych kapeluszy, uśmiechów i przepięknych żonkili, które radośnie zakwitły przy głównym wejściu witając wszystkich wchodzących na teren szkoły. Uczniowie klas 1. mieli okazję zobaczyć film na temat energii odnawialnej pozyskiwanej m.in. z naszego największego źródła jakim jest Słońce.
   W drugim dniu BIAŁY kolor zapowiadał temat „Zdrowo żyć”. Kolejne dni niosły hasła:
NIEBIESKI - Czyste wody
CZERWONY – Stop wypalaniu traw!
ZIELONY - Chrońmy naszą planetę Ziemię! Organizując Tydzień Ekologiczny kierowaliśmy się potrzebą włączenia uczniów do działań na rzecz środowiska, potrzebą pogłębiania wiedzy na temat problemów ekologicznych.
W poszczególnych dniach obowiązywał inny kolor ubioru zarówno dla uczniów jak i dla nauczycieli. Wszyscy świetnie się bawili!

Podsumowaniem naszego Tygodnia był barwny korowód ulicami miasta i spotkanie przed Ratuszem z p. Burmistrz D. Madej.
Grażyna Ćwikła
 





* * *

Wycieczka do Zielonej Góry


   Odwiedziliśmy Planetarium Wenus i Centrum Przyrodnicze. Film, który oglądaliśmy w Planetarium wyświetlany był w 3D przez 8 wysokiej klasy projektorów, a kopuła (ekran) miała aż 10 metrów średnicy! To potęga i unikat na skalę światową. W Centrum Przyrodniczym na interaktywnej Sali wszystkimi zmysłami poznawaliśmy przyrodnicze, fizyczne i chemiczne zagadki świata.

   Wahadło Maxwella- obserwowaliśmy jak nierozciągliwy pas nawinięty na długą oś po puszczeniu w ruch koła nawijał się i rozwijał. Tak długo, aż cała energia zgromadzona po prostu rozproszyła się. Wtedy dopiero wahadło się zatrzymało.





   Kula plazmowa
W szkole rozmawialiśmy o tym, że są trzy stany skupienia, ale teraz już wiemy, że w KULI PLAZMOWEJ pod wpływem wysokiego napięcia powstaje czwarty stan skupienia materii – plazma. Jest to stan zupełnie inny niż ciecz, ciało stałe i gaz.





   Zmienny opór
Za pomocą sond pomiarowych mogliśmy badać opór elektryczny obiektów dotykając prętów metalowych i izolatorów.






Próbowaliśmy odpowiedzieć sobie na pytanie: Skąd biorą się śmieci w oceanie oglądając Wielką Pacyficzną Plamę Śmieci.





   Wielki łuk łańcuchowy
Dowiedzieliśmy się, że taka konstrukcja znana już była w czasach starożytnych. Stabilność zapewnia jej siła grawitacji – a to ciekawe!





   Ląduj jak kot
Legenda głosi, że kot posiada niezwykła umiejętność spadania zawsze na 4 łapy. Jak to możliwe? To zwierzę bardzo szybko prostuje i zgina nogi, a w doskonałym zachowaniu równowagi pomaga mu… ogon. My też próbowaliśmy skakać jak on. Czy nam się udało?






* * *