SP1 Zielone szkoły wtorek, 26 października 2021
NAGŁÓWEK START O NAS PRACA SZKOŁY SZKOLNE PASJE START MAPA KONTAKT SZUKAJ START
Wiarygodna Szkoła
WIARYGODNA SZKOŁA link na stronę

Ustronie Morskie - Zielona Szkoła nad morzem
Dzień 1 POZNAJEMY NASZ OŚRODEK, ORIENTUJEMY SIĘ W TERENIE
  1. Wprowadzamy się do naszego nowego domu.
  2. Witamy się z morzem, poznajemy drogę z ośrodka do plaży (rysowanie mapy).
  3. Zapoznajemy się z regulaminem obowiązującym w czasie pobytu na Zielonej Szkole.
  4. Dowiadujemy się o czekających nas zadaniach.
  5. Zaprowadzamy dziennik WILKÓW MORSKICH.
Uczeń:
  • zna swoje otoczenie
  • zna zasady zachowania się w czasie pobytu na Zielonej Szkole
  • wie na czym polega prowadzenie dziennik

Dzień 2 NAD POLSKIM MORZEM, KRAJOBRAZ NADMORSKI
  1. Czytanie tekstu „Jak sosna z rybakiem gospodarzyła wspólnie” Uzasadnienie, dlaczego sosna została królową morskiego brzegu.
  2. Idziemy na plażę: obserwujemy roślinność wydm, oglądamy drewniane falochrony
  3. Wyjaśnienie pojęć: wydmy, falochron, linia brzegowa, erozja.
  4. Rozmowa na temat konieczności ochrony terenów nadmorskich (oglądanie ilustracji roślin i zwierząt, mikołajek nadmorski).
  5. Budowanie na plaży zamków z piasku.
  6. W budynku oglądamy mapę wybrzeża. Wpisujemy ważniejsze miejscowości nadmorskie. Nazwy miejscowości wpisujemy w kolejności alfabetycznej.
  7. Zabawy i gry ruchowe.
  8. Nauka piosenki pt. „Morze, nasze morze”
Uczeń:
  • zna elementy krajobrazu nadmorskiego
  • rozumie role wydm i falochronów w ochronie wybrzeża
  • potrafi wymieniać ważniejsze miejscowości nadmorskie
  • zna piosenkę o tematyce morskiej

Dzień 3 W PORCIE RYBACKIM, TRANSPORT MORSKI
  1. Wycieczka do Kołobrzegu. a) Zwiedzanie portu rybackiego (rozmowa z rybakiem), budowa portu, falochron, dźwigi. Poznanie wybranych gatunków ryb żyjących w Morzu Bałtyckim. Środki transportu Morskiego. b) Rejs statkiem po morzu. Po południu
  2. Oglądanie ilustracji statków, czytamy tekst o transporcie wodnym (Nasze środowisko, s. 39-40)
  3. Czytanie wiersza „Spotkanie na pełnym morzu”. Wypowiedzi uczniów, jakie warunki na morzu sprzyjają żeglarzom, a jakie transatlantyk.
  4. Utrwalanie materiału – uzupełnienie karty pracy.
Uczeń:
  • zna prace rybaka
  • zna wybrane gatunki ryb
  • zna środki transportu morskiego
  • czyta wiersze ze zrozumieniem
  • umie porównywać żaglowiec i transatlantyk, zna ich przeznaczenie.

Dzień 4 WEDRUJEMY BURSZTYNOWYM SZLAKIEM AKTYWNOŚĆ POLONISTYCZNO – SPOŁECZNA
  1. Czytanie tekstu „Bursztynowa historia". Indywidualne wypowiedzi uczniów Powstaniu bursztynu. Powstanie i rozumienie pojęć: bursztyn, bursztynowy szlak, zapoznanie z własnościami bursztynu.
  2. Wspólne układanie notatki o historii bursztynu i zapisanie jej do zeszytu.
  3. Rozpoznawanie bursztynu wśród innych skamielin. Wykonanie doświadczenia Sprawdzającego prawidłowość bursztynu.
  4. Oglądanie wyrobów z bursztynu: korale, pierścienie.
  5. Uzupełnianie kart pracy – utrwalanie materiału.
  6. Wycieczka do Kołobrzegu a) Zwiedzamy latarnię morską. b) Spacer po promenadzie i wejście na molo.
  7. Wykonanie pracy plastycznej „Latarnia morska” z wykorzystaniem materiałów Przyniesionych z plaży (technika colloge’u)
Uczeń:
  • zna historię powstania bursztynu
  • potrafi rozpoznać bursztyn wśród innych skamielin
  • potrafi pokazać na mapie „bursztynowy szlak”
  • umie zapisać notatkę o historii bursztynu
  • wie, jaką rolę pełni latarnia morska
  • wie, czym się różni promenada od mola.

Dzień 5
  1. Czytamy legendę pt. „Jurata- królowa Bałtyku”.
  2. Zapoznanie się z alfabetem Morse’a.
  3. Bieg patrolowy sprawdzający zdobyte wiadomości i umiejętności.
  4. Organizujemy „Chrzest morski” (zabawa integracyjna)- wyjście na plażę. Wręczenie każdemu dziecku „Aktu Chrztu Morskiego” (dyplom).
  5. Żegnamy się z morzem –zbieramy kamyczki, muszelki.
  6. Ognisko pożegnalne – śpiewanie piosenek, pieczenie kiełbasek, podsumowanie biegu konkursu czystości, budowla morska na plaży, zawody sportowe.
Uczeń:
  • zna legendę o Neptunie
  • wie, co to jest alfabet Morse’a i do czego służy
  • potrafi zaśpiewać piosenkę o tematyce morskiej. mgr Izabela Olszańska mgr Wiesława Półtorak Pliki do pobrania: Konspekt Zielona Szkoła i Karty pracy
mgr Izabela Olszańska
mgr Wiesława Półtorak

Pliki do pobrania: Konspekt Zielona Szkoła i Karty pracy
 
STOPKA