SP1 Aktualności Przybory nietypowe prosta forma w osiąganiu aktywności fizycznej czwartek, 13 maja 2021
NAGŁÓWEK START O NAS PRACA SZKOŁY SZKOLNE PASJE START MAPA KONTAKT SZUKAJ START
Wiarygodna Szkoła
WIARYGODNA SZKOŁA link na stronę

Przybory nietypowe prosta forma w osiąganiu aktywności fizycznej

Cykl I – Elementy ćwiczeń z książką.

Cykl II – Pracujemy z balonami.

Cykl III – Realizujemy ćwiczenia z własną odzieżą.

Cykl IV – Ćwiczymy z kulką papieru.


KSIĄZKA JAKO WALOR WYKORZYSTANIA PRZYBORU NIETYPOWEGO W WYCHOWANIU FIZYCZNYM

   Uczeń kojarzy sobie ćwiczenia podczas lekcji wychowania fizycznego z piłką, woreczkiem, materacem, nie zdając sobie sprawy, jak atrakcyjne mogą być zajęcia z przedmiotem, z którym spotyka się na co dzień. Ile radości i nowych wrażeń może dostarczyć zabawa z książką. Spróbujcie, czekamy na Was.

   Ćwiczymy z BALONAMI, to dopiero jest frajda i zabawa. Dzięki ćwiczeniom z nietypowymi przyborami ćwiczymy intensywniej, dłużej utrzymujemy koncentrację uwagi, wzmacniamy różne grupy mięśniowe oraz doskonalimy cechy motoryczne.

   Zauważcie, że lekcje są atrakcyjniejsze, ponieważ widać u uczniów większe zaangażowanie w czasie ich trwania.

   Sami spróbujcie! Pozdrawiamy!

   Ciekawe są też zajęcia z użyciem ODZIEŻY dzieci, polegające na ćwiczeniu umiejętności szybkiego jej wkładania lub zdejmowania. Podczas tych czynności uczeń ćwiczy cały swój organizm, doskonali szybkość ubierania się i rozbierania, zręczność, zwinność oraz czynności manualne.

   Ćwiczenia z KULKĄ PAPIEROWĄ to najprostszy przyrząd do zdobycia aktywności fizycznej. Należy stworzyć uczniom takie warunki, które w prosty sposób pozwolą zrelaksować się, odprężyć nerwowo, psychicznie, ożywić układ wegetatywny oraz zmysły – oczy i uszy, pobudzić układy oddechowy i krążenia, a przede wszystkim skorygować postawę ciała. Dlatego zwykły papier zwinięty w kulkę jest idealnym nietypowym przyrządem zastosowanym podczas lekcji wychowania fizycznego.

   Poćwiczcie razem z nami i wykorzystajcie różne przedmioty do ćwiczeń.
Pozdrawiam
Koordynator projektu
Elżbieta Jusińska
fot. Elżbieta Jusińska
 
STOPKA