SP1 Terapia pedagogiczna wtorek, 26 października 2021
NAGŁÓWEK START O NAS PRACA SZKOŁY SZKOLNE PASJE START MAPA KONTAKT SZUKAJ START
Wiarygodna Szkoła
WIARYGODNA SZKOŁA link na stronę

Ćwiczenia orientacji przestrzennej

Ćwiczenia orientacji przestrzennej - strona lewa i prawa

 Lp. Rodzaj ćwiczenia Cel ćwiczenia Przebieg ćwiczenia Pomoce
 1. Rozmowa o treści ilustracji Wdrażanie do wypowiedzi wielozdaniowych. Ćwiczenie spostrzegawczości. Ćwiczenie orientacji przestrzennej. Dzieci wypowiadają się na temat ilustracji. Co przedstawia co jest po prawej stronie, a co jest po lewej? Ile dzieci siedzi na drzewie? Co znajduje się nad i pod drzewem? Składanie ilustracji z części. Ilustracja „W sadzie”.
 2. Dobieranie elementów Ćwiczenia orientacji przestrzennej Uzupełnianie kartki z narysowanym na środku drzewem, gotowymi elementami i przyklejanie ich według poleceń nauczyciela, np.: Po lewej stronie drzewa przyklej dwa czerwone jabłuszka, a po prawej dwa zielone. Pod drzewem postaw koszyczek. Nad drzewem przyklej słoneczko. Z prawej strony drzewa przyklej ptaszka. Z lewej strony drzewa przyklej motylka. Obok drzewa przyklej krzak. Kartka z narysowanym na środku drzewem, (zał. nr1),elementy do uzupełniania: koszyczek, jabłka, słońce, motyl, ptak, krzak (zał. nr2), klej.
 3. Rysowanie owoców Ćwiczenie sprawności manualnej Dzieci dorysowują brakujące części owoców i kolorują je Kartka z brakującymi częściami owoców: jabłko, banan, gruszka, cytryna, morela, truskawka, wiśnie (zał. nr3), kredki.
 4. Zabawa ruchowa Kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała. Dzieci siedzą w kole. Jedno dziecko staje pośrodku. Nauczyciel układa na podłodze wokół dziecka różne owoce. Zadaniem dziecka jest określenie położenia owoców względem swojej osoby. Z mojej lewej strony leży banan, za mną jest jabłko, itd. Do zabawy zapraszamy następne dziecko, zachowując ułożenie owoców, zmieniając natomiast ustawienie dziecka. Owoce.
 5. Układanie z określeniem strony lewej i prawej Ćwiczenia orientacji przestrzennej i spostrzegawczości Dzieci układają wycięte i pokolorowane przez siebie owoce po prawej i lewej stronie kartki, podzielonej linią pionową. Czerwone owoce połóż po lewej stronie, a żółte po prawe stronie. Następnie dzieci według własnego pomysłu układają owoce i omawiają ich położenie. Wycięte i pokolorowane owoce (zał. nr3) kartka podzielona linią pionową.
 6. Dobieranie podpisów do obrazków. Usprawnianie analizatora wzrokowo-słuchowego. Ćwiczenia w czytaniu. Dzieci wyszukują i porządkują podpis do danego obrazka Obrazki owoców: jabłko, banan, gruszka, cytryna, morela, truskawka, wiśnia i podpisy. (zał. nr3)

mgr Izabela Olszańska

 
STOPKA